Veelgestelde vragen

  • Naast het reguliere programma, vinden in The Movies regelmatig voorpremières en andere bijzondere evenementen plaats. Om niets te missen, kun je je onderaan deze pagina aanmelden voor de nieuwsbrief.

  • Neem zo snel mogelijk contact met ons op via kassa@themovies.nl. Vermeld in je mail de transactienummers, filmtitels en data van je filmbezoeken waarbij je de strippenkaart hebt gebruikt. Meestal kunnen we met deze informatie je strippenkaart snel traceren en vervangen voor een nieuw exemplaar. Als we niets in ons systeem terugvinden bekijken we per geval wat voor oplossing we kunnen bieden.

  • Cinevilletickets zijn alleen geldig in combinatie met je persoonlijke Cinevillepas. Omdat we het belangrijk vinden dat de Cinevillepas door iedereen eerlijk gebruikt wordt, kunnen onze medewerkers je (steekproefsgewijs) vragen om naast je geactiveerde ticket ook je Cinevillepas te tonen. Meer informatie over de Algemene Gebruiksvoorwaarden van de Cinevillepas vind je op deze pagina van de website van Cineville.

  • Op deze pagina vind je meer informatie over de advertentie mogelijkheden in The Movies.

  • Onze zalen zijn uitgerust met een luchtbehandelingssysteem dat voorziet in frisse lucht. De temperatuur ligt gemiddeld rond de eenentwintig graden. (Let op: als het warm weer is, kan dit relatief koel aanvoelen, als het koud is vice versa.)

  • Tot onze spijt is The Movies ook na de renovatie niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Ook als je slecht ter been bent kan een bezoek aan onze bioscoop moeilijk zijn in verband met het gebruik van trappen om de zalen, bar en toiletten te bereiken.

    The Movies had voor de renovatie slecht bereikbare zalen, geen invalidentoilet en geen liften. Uiteraard hadden we van The Movies nu graag een plek gemaakt voor alle mensen. Helaas is The Movies een complex en deels monumentaal gebouw dat bovendien uit meerdere afzonderlijke panden bestaat. Er zitten flinke hoogteverschillen tussen de panden en de ruimtes zijn erg klein, waardoor hellingbanen en liften niet zomaar mogelijk zijn zonder grote delen van de publieke ruimtes te verliezen. Hierom hebben we moeten besluiten om onze ruimtes alleen via trappen toegankelijk te maken.

  • De filmweek loopt landelijk van donderdag tot en met woensdag. Elke maandagavond publiceren wij het programma van de volgende speelweek. In sommige gevallen, zoals bij speciale vertoningen kun je al langer van tevoren tickets aanschaffen.

  • Het is in The Movies niet toegestaan om zelf meegebrachte consumpties te nuttigen. Onze eigen bar heeft een ruim assortiment aan snacks, taarten en drankjes. Alles wat je hier bestelt, kun je wel meenemen in de filmzaal.

  • Volgens de wet krijgen kinderen die jonger zijn dan 16 jaar geen toegang tot een bioscoopfilm met de leeftijdgrens 16, ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Uiteraard is deze wet ook bij de The Movies van toepassing.

  • Omdat veel van onze bezoekers aangeven laatkomers als zeer storend te ervaren, hebben wij besloten dat het na aanvang van de hoofdfilm niet meer mogelijk is om toegang te krijgen tot de filmzaal.

  • Kies in de webshop voor het tarief Cineville en vul per gewenst Cinevilleticket een uniek pasnummer in. Je pasnummer staat onder de barcode op je Cinevillepas. Je krijgt na bestelling een e-ticket dat je tot uiterlijk 5 minuten voor aanvang dient te activeren bij de ticketzuil in de foyer. Activeren kan vanaf 90 minuten voor aanvang van de voorstelling.

    Een handig instructiefilmpje en de algemene voorwaarden voor het kopen van kaartjes met een Cinevillepas vind je op deze pagina.

  • Heb je al in je spamfilter gekeken? Het kan ook wel eens gebeuren dat tickets door een typefout naar het verkeerde e-mailadres worden gestuurd. Neem in dat geval contact op met de kassa op kassa@themovies.nl.

  • Je betaalt bij The Movies voor telefonische reserveringen geen reserveringskosten, wel moeten tickets uiterlijk een half uur van tevoren zijn opgehaald bij de kassa.

  • Annuleer eenvoudig zelf je tickets via je account door op het poppetje rechtsboven op de pagina te klikken. Kom je er niet uit? Op deze pagina vind je stapsgewijze instructies. Het aankoopbedrag staat binnen 2-5 werkdagen weer op je rekening. Als je een bestelling annuleert met je Strippenkaart worden de strippen automatisch teruggezet.

  • Films met het EXTRA-label hebben online te bekijken bonusmateriaal. Dit kan bestaan uit bijvoorbeeld interviews, bloopers, of interessant achtergrond-materiaal over de film. Dit bonusmateriaal kun je vrijspelen door online een ticket te bestellen voor de film en in te loggen met je account. Soms is het materiaal meteen na aankoop al beschikbaar, en soms nadat je bij de film bent geweest.

  • In principe draaien we altijd de originele versie van een film met Nederlandse ondertiteling. Dit kan soms afwijken, bijvoorbeeld bij een speciaal geïmporteerde film waarbij geen Nederlandse ondertiteling beschikbaar is, of bij onze Expat Cinema vertoningen. De taal van de ondertiteling staat altijd op de filmpagina vermeld. Bij Expat Cinema-voorstellingen heeft de specifieke speeltijd een ‘EN SUBS’-tag.

  • In The Movies krijg je korting op reguliere filmtickets als je een Stadspas met een groene stip hebt. Omdat een Stadspas, net als een Studentenkaart of CJP-pas strikt persoonlijk is, kunnen we de bijhorende korting alleen aan de kassa aanbieden op vertoon van een geldige pas. Zeker zijn van een plekje in de zaal? Je kunt een ticket reserveren via kassa@themovies.nl of door ons te bellen op +31 97 01 02 86 000. In sommige periodes van het jaar kun je voor €1 naar de film met de Stadspas. Kijk voor meer informatie over deze actie en de voorwaarden op themovies.nl/stadspas. Let op: kortingstarieven zijn niet geldig voor specials.